• دی 5, 1401
  • mohamad-d
  • 0

تلاش کنید، شکست بخورید و تجربه کسب کنید

نوید وفایی مدیر عامل شرکت رعد در گفتگو با مدیر ماندگار ماهر، از مسیر رشد رعد گفت. رعد از یک کارگاه ساده و با تجهیزات اندک، فعالیت خودش را در زمینه قالب‌سازی شروع کرد. بعد از تلاش و تجربه کردن و البته علاقه به کار، توانست اعتماد شرکت‌های تولیدکننده را جلب کند. این شرکت پس از تلاش بسیار توانست بر رقبای خارجی پیروز شده و به مونوپل ترمینال‌سازی در ایران تبدیل شود.

آقای وفایی معتقد است، برای یک مدیر ماندگار شدن باید درک بالایی از تمام زیرساخت‌های مجموعه داشت. برای دستیابی به این درک، تجربه کار در تمام سطوح شرکت موثر خواهد بود. او برای رسیدن به این درک از زیرساخت‌های شرکت رعد، قبل از پذیرفتن سِمَتِ مدیریت و به انتخاب خود، اپراتوری فروش و مدیریت برخی از پروژه‌ها را برعهده داشته است. 

او در رابطه با انتخاب چشم‌اندازهای رعد گفت: «رعد قرار است جهانی شود، رعد قرار است منظومه شمسی شود (فراتر از کره زمین).» سپس توصیف کرد: «معمولاً چشم‌انداز‌های پیشِ‌ روی شرکت را دست‌نیافتی انتخاب کرده و برای رسیدن به آن‌ها، اهدافی کوتاه‌مدت و کوچک تعریف می‌کنم.»

مدیر عامل رعد به پتانسیلی غنی در ایران باور دارد. وجود مواد اولیه، انرژی ارزان‌قیمت و نیروی کار مقرون به صرفه پتانسیل‌هایی است که نوید وفایی را به بازار ایران امیدوار می‌کند. او در واکنش به مشکلات موجود در صنعت و تولید در ایران می‌گوید: «در تمام دنیا در مسئله تولید، جنگ وجود دارد. ولی جنگ در هر جای دنیا متفاوت است و چالش‌های خاص خود را دارد. کافی است چالش‌های موجود در مسیر را پیدا کنیم و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر، این چالش‌ها را رفع کنیم.»

مدیر عامل رعد به عنوان توصیه پایانی خطاب به جوانان گفت: «تا ۴۰-۴۵ سالگی باید به دنبال سکه تجربه بود نه سکه پول. سکه پول بعد از رسیدن به سکه تجربه به دست خواهد آمد. برای کسب تجربه باید تلاش کرد، شکست خورد و دوباره تجربه کرد.»