• دی 5, 1401
  • mohamad-d
  • 0

خستگی‌ناپذیری؛ ویژگی همه کارآفرینان

محمد فرهادی در برنامه مدیر ماندگار ماهر تجربه سال‌های مدیریت خود در آی‌سوئیچ را توصیف کرد. وی در این گفتگو اشاره کرد: «صنعت برق از صنایع رو به پیشرفت در دنیا است. کشورها برای این که بتوانند تولید سالانه‌‌ خود را افزایش دهند، باید بتوانند میزان تولید برق خود را نیز متناسب با افزایش تولید، افزایش دهند. افرادی که در صنعت برق فعال هستند، می‌دانند که باید بازار رو به رشدی را برای خود متصور شوند.» 

مدیر و مالک برند آی‌سوئیچ برای پاسخ به سوال «چگونه رسته‌ کاری مناسب خود را انتخاب کنیم؟» اشاره کرد که افراد شخصیت‌های متفاوتی دارند، بعضی از افراد ذاتاً عاشق بازرگانی و فروش هستند، در حالی که این موضوع در بعضی دیگر صادق نیست. علاقه‌مندی و استعداد افراد باید شناخته شود. پس از شناخت استعداد و توانمندی‌ها است که باید وارد کار شد و خود را با شرایط مختلف بازار وفق داد.

آقای فرهادی با اشاره به ضعف سیستم آموزشی کشور در پرورش افراد متخصص گفت: «علم باید همراه با عمل باشد». او افزود، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به تازگی وارد کسب و کار شده‌اند، برای کسب جایگاه بهتر یا درآمد بیشتر معمولاً در یک شغل و موقعیت ثابت نمی‌مانند. در حالی که با کسب دو سال تجربه می‌توانند کارآفرین باشند، به شرطی که سطحی‌نگر نباشند و موفقیت مجموعه را حاصل تلاش شخصی خود ندانند.

این کارآفرین معتقد است که سرمایه، انگیزه، تخصص، خوب شنیدن، تواضع، واکنش صبورانه و تجربه از مهم‌ترین صفات یک مدیر و کارآفرین است.