تاریخ انقضا کارآفرینی نگذشته

در دنیای کارآفرینی به دنبال ایده های نو باشیم

به عقیده بابک ایرانپور- مدیرعامل هلدینگ مهرتاش سپاهان، جوهره کار و تلاش در تمام انسان‌ها به خصوص افراد با دانش و تجربه وجود دارد و می‌توانند به سمت تولید و کارآفرینی بروند، بنابراین اینکه چنین اراده و علاقه ای داشته باشند و بدون واهمه و استرس خود را معرفی کنند و در دل کار بیایند، اولین مولفه حرکت به سمت کسب و کار است.

او بر این باور است که تاریخ انقضا کارآفرینی نگذشته و اینگونه نیست. ما بیشتر با علاقه و انگیزه کار خود را شروع کردیم و هدف را نشانه گرفتیم و با جدیت به دنبال این هدف حرکت کردیم، پس نباید در مسیر افت و خیز کار، دلسرد شویم. ما نیز طی 35 سال فعالیت خود شاید ده سال در چالش بودیم، اما با توکل بر خدا، پشتوانه اعتماد، علاقه و کار شبانه روزی و جذب افراد متعهد و متخصص در این مسیر ادامه دادیم.

او رمز و راز موفقیتش را در این می‌داند که هیچ وقت مسیری که دیگران رفته و تولیدی که دیگران کرده‌اند را نداشته باشیم و به جوانان توصیه می‌کند برای ورود به دنیای کارفرمایی به سمت و سوی نو و جدید بروند، نه دنبال رشته‌هایی بروند که بقیه رفته‌اند. در این مسیر نیازهای کشور را بسنجند و دنبال تحقیقات و بومی سازی و بعد تولید بروند و همزمان بازار را برای عرضه انتخاب کنند، اما برای ادامه در مسیر باید ریسک کنند و برنامه ای برای کار نو داشته باشند نه برنامه‌ای تکراری.

ایرانپور از تجربه‌اش در این راه می‌گوید همزمانی که محصولاتمان به تولید انبوه نرسیده باید به دنبال راه، محصول و فکر جدید باشیم. فکرمان را از داخل دهکده جهانی پیگیری می‌کنیم و در انتخاب مسیرمان باید چند قدم از رقبا جلو باشیم، اما اگر قانع شدیم که کیفیت ما در سطح استاندارد است، هیچ گاه موفق نمی‌شویم و نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *