شهرت با پول و دانش، اما محبوبیت با خدمت

عبدالوهاب سهل آبادی که با گذر از مراحل بسیار از اصناف اصفهان، کانون کارفرمایان اصفهان و کشور امروز رئیس خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان و کشور است، به افرادی که دنبال کارآفرینی هستند، توصیه می‌کند که به کار خودشان عشق داشته باشند، چراکه فرد عاشق نمی‌تواند معشوقش را از دست دهد و برای او هر کاری را انجام می‌دهد. بنابراین اگر شما عاشق باشید، به دنبال زیبایی و زشتی معشوق نیستید و سختی را نمی‌بینید. امروز برای من خدمت به تولید و صنعت یک عشق است و سعی می‌کنم معشوق از دستم ناراحت نشود.

او بر این عقیده است که اگر سفره ای پهن شود و کاری ایجاد شود، کارفرمایی موفق است که سفره معیشت بسیاری از انسان‌ها و شخصیت‌ها را گسترده کرده و نباید در این راه سرخورده شود. امروز در مسیر کارآفرینی ناملایمات و حسادت‌هایی وجود دارد، اما اگر عاشق باشی، به ساز معشوق می رقصی.

سهل آبادی بر این باور است که پول برای افراد قدرت، علم و دانش و مشروعیت می‌آورد، اما اگر او خادم و خدمتگزار باشد محبوب دیگران می شود. بنابراین طریقه محبوب شدن، خدمت به جامعه و خلق خداست. پس به کارفرمایان جوان توصیه می‌کنم با کارگرانشان ارتباط نزدیک داشته باشند، فدایی آنها باشند و کارگران را مثل اهل و عیال خود ببیند، در این شرایط آنها مجذوب مهر و محبت کارفرمای خود می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *