به جوانان نمی‌گویم مهاجرت کنند

مدیر تشکل انجمن همگن برق اصفهان، بزرگترین دغدغه فکری و ناراحتی خود را رفتن جوانان خلاق ایرانی به دیگر کشورها می‌داند که ایده‌های خلاقانه خود را ارزان به بیگانه می‌فروشند. در حالیکه آواز دهل شنیدن از دور خوش است و بیشتر جوانانی که به خارج مهاجرت می‌کنند، به مشاغل پایین همچون گارسونی و ظرفشویی مشغول می‌شوند، اما این مشکل از ناحیه جوانان نیست. مشکل دیگرانند که درک درستی از جوانان ندارند و با بستن بازار به روی آنها، موجب به بن بست رسیدن جوانان شده‌اند.

به عقیده محسن پورسعید، ارزش ریالی و دلاری متخصصی که به کشور دیگری می‌رود، با میلیاردها تن طلا قابل قیاس نیست و متاسفانه او هنر و تخصصش را به دیگر کشورها می‌دهد و در ازای آن ماشین و خانه قسطی می‌گیرد. در حقیقت کشورهای دیگر آینده‌ای برای جوانان ما ندیده‌اند، اما آنها را ترغیب به مهاجرت می‌کنند.

او البته خود و امثال خود را مقصر شرایط فعلی می‌داند، چرا که برای جوانان ایجاد انگیزه نکرده‌ایم و هر بار از کاستی و نیستی های کشورمان گفته‌ایم، در حالیکه ایران همه چیز دارد و جوانان‌مان نباید تخصص شان را ارزان به دیگر کشورها بفروشند. در ایران کارآفرینی نیازمند همت و پشتکار است.

پورسعید به کارآفرینان جوان توصیه می‌کند که در ایران بمانند و با شروع کار و تولید جدید، تعدادی را به کار بگیرند و کشور خود را نجات دهند، اما متاسفانه امروز به جوانان می‌گوییم مهاجرت کنند، در حالی‌که برای آن‌ها از کودکستان تا دانشگاه هزینه بسیار شده است و آنها همانند سرمایه و نفت برای کشورمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *