پا را از رشته‌ام فراتر گذاشتم

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی برق آرا در ارتباط با موضوع موفقیت  معتقد است که در ابتدا هر کسی باید برای خود هدفی را تعریف کند و با توکل بر خدا و شیوه‌ای که انتخاب می‌کند، به آن هدف برسد و در واقع پیشنیازهای هدفش را شامل موارد علمی، تخصصی و یا تجاربی که از پیش بدست آورده، فراهم کند.

البته مهرداد مصدق می‌گوید: زمانی که کار خود را شروع کرده است نسبت به امروز چهار دهه تفاوت وجود دارد، اما رشد تکنولوژی باعث شده است تا هر چه قدر که به این زمان نزدیک تر شدیم، تغییرات و شیب تغییرات نیز بیشتر شود. زمانی که فارغ التحصیل رشته برق شدم همه چیز را در حوزه برق می‌دیدم و معتقد بودم حرفی در این حرفه دارم، اما مدتی بعد متوجه شدم که دنیا فراتر از برق است و حتی در این زمینه کمترین اطلاعات را دارم. بنابراین با مبنا قرار دادن برق،  در کنار آن روی به مباحث مدیریتی آوردم و سعی کردم از باب مدیریت به موضوع نگاه علمی داشته باشم و طی 35 سال گذشته در این مسیر با وجود تمام فراز و فرودها، کارم به تار مو رسید، اما پاره نشد.

او بر این باور است کاری که سر آن سفره‌ای باشد و عده ای از آن نان می‌خورند، ولو اینکه نان و پنیر باشد، این سفره پربرکت است و این نگاه موجب شد تا امروز برای کار بجنگم.

مصدق، به نسل جوان توصیه می‌کند که زمان تغییر کرده و دوره آی تی و ایده‌های دانش بنیان است و از این طریق می‌توانند در حوزه کار و تجارت شگفتی ایجاد کنند. اما در ارتباط با حوزه رقابت، کارهایی که جنبه یدی دارد را می توان با برنامه ریزی برای اجرا، به دیگران سپرد. در حوزه رقابت ناامیدی وجود ندارد، اما اگر بتوانیم با فکری جدید، صنایع هایتک و دانش بنیان ایجاد کنیم و با مطالعه، فکر خود را به عمل تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *