از شاگردی به کارآفرینی برسیم

رئیس اتحادیه آبمیوه بستی و کافی شاپ که در حوزه کارآفرینی از صفر شروع و امروز به مرحله صد رسیده است،  ابتدا فعالیتش را در حوزه تولید صنایع فلزی آغاز و در ادامه در صنعت ساختمان مشغول به کار شد. بعد به توصیه برخی دوستان، وارد حوزه پودر نوشیدینی سرد و گرم شد و همچنان و همزمان در چند زمینه مشغول و تعدادی نیروی تحصیلکرده و دانشگاهی را به کار گرفته است.

مجید رحیم زاده به جوانان توصیه می‌کند که برای ورود به دنیای کارآفرینی ابتدا، شاگردی کنند و کار یاد بگیرند، چراکه بزرگترین معضل نظام تحصیلی ما این است که آنها 12 سال درس می‌خوانند، دیپلم می‌گیرند و حتی بعد از تحصیلات دانشگاهی بدون هیچ هنری وارد جامعه می شوند. متاسفانه رشته های تجربی، انسانی و … بعد از تحصیلات به فرد اجازه نمی‌دهد که از صفر شروع کنند و از سوی دیگر تمام کارآفرینان از نبود نیروی کار گلایه می کنند، چراکه تحصیلکردگان دانشگاهی همه به دنبال میزنشینی و دستور دادن هستند.

او بر این عقیده است که بزرگترین معضل ما تحصیلات و سیستم درسی بدون مهارت است، درحالیکه شرکت‌ها و کارآفرینان معروف دنیا حتی مدیر مک دونالد نیز کار خود را از ظرفشویی و پخت و پز شروع کردند و امروز به این جایگاه رسیده‌اند. البته اگرچه پیشبرد و موفقیت حوزه کارآفرینی در ارتباط با نسل ها و وضعیت اقتصادی کشور است، اما تلاش بی وقفه نیز هیچگاه بی مزد نمی‌ماند.

این کارآفرین از برنامه خود برای توسعه کارآفرینی در اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ که حتی تولیدات سرکه و ترشی و … در این رسته کاری است، می‌گوید که ما ایده‌های بسیاری در این اتحادیه با بیش از 1000 عضو داریم. اگرچه این اتحادیه تا به امروز محدود به ایده های سنتی است، از امروز به دنبال پیگیری ایده های جدید و علمی از مسیر آموزش با کمک فنی و حرفه ای هستیم و با چند کارخانه تولیدی و شرکت های مواد اولیه مکاتبه و جلسه داشته ایم که جنس از آنها، اما ضمانت کار از ما باشد. همچنین در ایده‌ای تازه با دو شرکت مهاجرتی و مسافرتی صحبت کرده‌ایم که در حیطه کاری ما هنگام برپایی نمایشگاه‌ها به ویژه در کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، ترکیه، دبی و … برای حضور ما کمک کنند و تسهیلات از آنها و ضمانت حضور اعضا از سوی اتحادیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *