از لابلای گرد و خاک ایده ها را پیدا کنید

مدیرعامل آجر نماچین بر این عقیده است که برای ورود به دنیای کارآفرینی و شرط ماندگاری یک سیستم، ایده‌پردازی و رو به جلو بودن آن واحد است . کارآفرین باید با صنعت و سرعت زمان آشنا باشد و فکر و ذکرش تولید و ایده‌های جدید باشد.

رضا چینی بر این باور است که سرعت زیاد زمان و جنس‌های سنتی، ماندگاری زیادی ندارند، بنابراین باید با مراکز علمی، دانشگاه ها و …  ارتباط داشته باشیم، بنابراین هنر اصلی این است که با توجه به تحریم‌ها بتوانیم از روزنه‌ها استفاده‌کنیم و از طریق ارتباط علمی و پویایی، ارسال جنس به جهان داشته باشیم.

او با توصیه به جوانانی که به این مرحله رسیده اند، می‌گوید: به طور قطع مهندسان ما با تحصیلات آکادمیک، اگر با علاقه و هنر با رشته تحصیلی خود ارتباط بگیرند، به طور قطع با همت، روزنه ای در کارهای جدید پیدا می کند، اما مشکل این است که تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، ندانسته و بدون علاقه، گرایش به رشته هایی پیدا می‌کنند که برای درونی سازی آن نیاز به آموزش و آشنایی با دوره‌های مختلف ایده پردازی دارند.

این کارآفرین بر این عقیده است که برای کارآفرینی و ایجاد آن، باید قبل از ایجاد نطفه، کار کنیم و کودکان را برای کارآفرینی تربیت کنیم تا در بزرگسالی درگیر دوراهی نشوند. در این مسیر پدر و مادر کودک باید روش جدید و درست زندگی را یاد بگیرند و در سه سال اول زندگی، به کودک خود آموزش دهند و نباید کودکان خود را وارد کانالی کنند که به آن علاقه ندارند. البته در اصفهان از طریق داستان، ایده پردازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

او بر این باور است که کارآفرینی که برای او محیط کار ایجاد کنیم، کارآفرین نیست و فضای کارآفرینی را کارآفرین باید ایجاد کند. هنر اصلی این است که از لابلای گرد و خاک، ایده‌ها را پیدا کند و کارآفرین برمبنای ایده و هنرش، از تلاطم‌ها عبور کند و باید شکست بخورد تا گام بعدی را محکم بردارد.

این عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان با طرح این سوال که آیا پیشنیاز دوره‌های مهارتی، تحصیلات دکتری و فوق لیسانس است؟ معتقد است که اساتید دانشگاه با صنعت آشنا نیست تا بخواهند ایده به دانشجوی خود یاد دهند، درحالیکه مهارت نه تنها نیاز به دانشگاه ندارد، بلکه دانشگاه بازدارنده است، چراکه دانشگاه زمان طلایی و مهارت افراد را می گیرد و به نوعی بازدارنده اشتغال است. نه تنها فرد را از خودباوری و کارآفرینی دور می کند، بلکه موجب ناامیدی اش می‌شود. بنابراین سرمایه اصلی فرد را می گیرد، بنابراین باید با حمایت فرزندان خود، آنها را به سمت دنیای کارآفرینی و تغییر جهان هدایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *